07
februari
2018
|
11:52
Europe/Amsterdam

Studenten leren in de praktijk tijdens uniek online marketing congres

Online+Marketing+Congres

Een uniek congres dinsdag 6 februari in theater Het Klooster in Woerden. mboRijnland organiseerde in samenwerking met het Woerdense theater het tweede online marketing congres voor 166 eerstejaars studenten marketing, communicatie en evenementen uit Woerden, Gouda, Leiden en Leidschendam.

Wethouder van Onderwijs & Jeugd Woerden, Hans Haring, opende het congres met een eigen vlog. Hij gaf de studenten mee dat zij met een opleiding op het gebied van online marketing de toekomst in handen hebben.Docenten Jeanette Zuiderent en Thijs Biessels, verbonden aan het MBO College Economie, zijn de initiators van het online marketing congres. Zij wisten aansprekende sprekers te strikken zoals onder meer: Jaap van Zessen, social media analist bij AD.nl en YouTuber Paul Goudsmit, bekend van zijn Youtube-kanaal KingAlert met maar liefst 149.000 abonnees.

Thijs: ‘Vandaag is het voor de studenten echt leren in de praktijk. Een kijkje in de wereld van online marketing. Sprekers vertellen vanuit hun ervaring met aansprekende voorbeelden. Over trends en ontwikkelingen op gebied van social media. De relatief jonge sprekers staan dichtbij de student. Over een poosje, tijdens hun stage, zullen ze nog wel eens aan de voorbeelden uit dit congres terugdenken’‘Het is als het ware een snelkookpan van wat er in deze onlinewereld gebeurt’, vult Jeanette aan. En de ontwikkelingen gaan razendsnel. Om echt goed bij te blijven moeten we misschien wel ieder half jaar een congres organiseren.’

Er zijn diverse gastsprekers uit de onlinewereld en via korte intermezzi kan er ter plekke informatie worden uitgewisseld. Doel is het delen van de nieuwste en meest actuele informatie tussen sprekers, studenten en het theater en het bedrijfsleven.Voor toekomstig marketeers is het essentieel om op de hoogte te zijn van de online omgeving. Het is namelijk interactief, snel, trendgevoelig en nog steeds groeiend. Om de student van nu een mooie inkijk te geven in de wereld van online marketing is er interactie nodig. Daarom deze bijzondere samenwerking in Woerden, waar vele studenten voor het eerst kennismaken met elkaar en deze vorm van informatie delen.